Akasyakokusu

Her telden ;ordan burdan,mutfağımdan,örgülerimden:))

‘salata turleri’ Kategorisi için Arşiv

Fırında sebzeli tavuk&tahinli patlıcan

Yazar akasyakokusu Ekim 11, 2008

İyi akşamlar hepinize…İyi akşamlar dedim burda akşam oldu..Hatta biz akşam yemeğimizi yedik..Malum hafta sonu geç kahvaltı yapılıyor akşam üstüde yemek yeniyor..Günde iki öğün yani:)))
Her hafta sonu bu böyle tabiki..Aslında iyide keşke hergün iki öğün olsa…Neyse çarşı,pazar,market derken kolayına kaçıp gördüğünüz tepsiye tavuk eti,patates,yeşil biber,domates,baharat,soğan doğrayıp sarımsaklı salçalı sosla sulandırıp doğğruu karşıdaki fırına gönderdim..Sıcağı sıcağına sizede getirdim..Ama çokk acıydı gerek biberler gerekse biber salçam acıydı çocuklar fazla yiyemedi:(
Tepsimiz ortada..Buyrun hanımlar istediğiniz kadar doldurun tabağınıza..Yanınada bol cacık yaptım…Patlıcanda közlettim..Şimdi asıl onun tarifi var..

……………..TAHİNLİ PATLICAN……….
Ben 3 adet patlıcanı közlettim..Limonlu suda kararmaması için beklettim..Suyunu süzüp incecik kıydım..Birkaç damla limon suyu ekledim..2 adet sarımsak rendeledim.Damak tadıma görede tahin ilave ettim..Hepsini rondodo çektim..
Yarım yemek kaşığı domates salçamı sulandırıp yarım çay bardağı kadar zeytinyağla hafifçe kavurup tahinli patlıcanımın üzerine döktüm..Maydanozla süsledim servise sundum…Yerken hıımmmmm …))) diye sesler çıkararak yedik:)))
***
Tahinli patlıcanımı denemenizi tavsiye ederim..Eminim sizde beğeneceksiniz..
AFİYET ŞEKER OLSUNNN…
***
Ayfer ablama;Ablacım çok geçmişler olsun.Ahhh ablacım şimdi olacaktı o acıyı yerken kulakların sızlayıp ıııhhhşşş :) diye diye yiyecektin..Yarasın feda olsun sana..İlk defa acı diye aldığım yeşil biberim acı çıktı..Hep tatlı çıkardı..Eşim acıyı çok sever kızartır yoğurtlarım onun için..
Kal sağlıcakla çok öpüyorum seni…

Yazı kategorisi: salata turleri, yemekler | 28 Comments »

Havuç kızartması

Yazar akasyakokusu Ekim 7, 2008

Merhabalar hepinize..Size dünkü yazımda elim işe varmıyor demiştim ya..İnanın ilk defa dün akşam üstü mutfağa girip yemek yapabildim..Oda biraz nete takılınca sonrada komşuya çıkınca anca akşam üstü mutfağa girebildim..Baktım dolapta doğru düzgün sebze kalmamış cumartesi günüde keyfim yok diye pazara çıkamadım markete hiç yolum düşmedi:((
Dolapta bütün poşetleri boşalttım ne var ne yok diye.Baktım üç patlıcan birkaç havuç,birkaç yeşil biber var..Ne yapayım derken hazır bezelye konservesi varmış içinede tavla zarı iriliğinde patlıcan doğrayıp türlü gibi yemeğini yaptım..
Kalan birkaç havucuda resimde gördüğünüz gibi doğrayıp kızarttım..
Vee üzerine bir miktar mayonezle karıştırılmış sarımsaklı yoğurt döktüm..Nefis olmuştu..

Hayatımda ilk defa havuç kızarttım ..Kızartıldığını biliyordum ama ben hiç denememiştim..Eşime nasıl olmuş diye sorduğumda ne dese beğenirsiniz:)) Okulda okurken çoookkk yedim o zaman gına geldiydi hep kızartırlardı dedi.
Eeee ben ilk defa kızartıyorum ama dedim nasıl olmuşşş onu söyle bariiii :)))
Güzel olmuş canım senin yaptığın herşeyi yerim dedi.Ama ben cevabımı çoktaaann almıştım bile :( Koyacaksın önüne domatesi biberi yiyecek havucu kızartıpta önüne koyanda kabahat :)
Neyse elime koluma sağlık olsun..Ben pek beğendim dolapta kalmış birkaç havucunuz varsa kızartın dökün üstüne yoğurdu sonrada hımmmm diye diye yiyin.:)
Hepinize sevgiler saygılar, sağlık neşe yüreğimizin derdi tasası olmayan ağız tadında günler dilerim.Amin.

Yazı kategorisi: salata turleri | 36 Comments »

Humus

Yazar akasyakokusu Eylül 23, 2008

Merhaba hepinize.Geldim yine geldim hemde elimde lezizmi leziz humus tabağıyla..Hep alışmışız çeşit çeşit salata yapıyoruz..Yok cacıktı yok kompostoydu..Arada bir değişiklik yapalım değilmi:)
Bende bazen bakıyorum erzaklarıma ne var ne yok diye..Kimisi bez keselerde kimisi kavanozlarda kimisi ufak tefek poşetlerde.Niyeyse pirinç ve toz şeker hep yenileniyor..Gerek kuru fasulye gerekte nohut yada mercimek gibi bakliyatlar pek tüketilmiyor..Hadi diyeceğiz ki yaz günü kışlık bakliyatmı yenir..Eeee ne yiyeceğiz bir gün taze fasulye,bir gün biber dolması birgün patlıcan aman can can …Demek istediğim bakliyatı niye sadece yemeği için kullanıyoruz..
Bende bu düşüncemi dün harekete geçirdim.. Hemde o kocaaa nohut kavanozum boşalsın en azından midemize girsin dedim:))Bu sefer üşenmedim ama :) Ne açıksözlüyüm dimi:) Humus yapayım arşivimdede dursun dedim..
Tarifim ve anlatımım tamamıyla orjinaldir..Bana özeldir hiçbir katkı maddesi yoktur :))El ayarı göz kararı diyebilirim kısacası..Damak tadınıza göre malzemelerde çoğaltma yapabilirsiniz..Mesela kimyon ve sarımsağı tahini çoğaltabilirsiniz..Bana güzel gelen size az yada çok gelebilir..Sade nohut miktarını yazıyorum ben..
**
1 büyük boy ( ki çeşit çeşit bardaklar var ) su bardağı kuru nohut
kimyon,zeytinyağ,1 büyük diş sarımsak,bir miktar tahin,yarım limon suyu üzeri içinde eritilmiş tereyağlı kırmızı biber…
Nohut bir süre ıslatılır.Haşlanır.Ben düdüklüde pişirdim süresinide hatırlamıyorum..Nohutumuz iyice pişmeli yumuşacık olmalı ki ezebilelim..Ben büyük rondomda iyice ezdim..Birazda tahta kaşığın alt tarafıyla limon suyunu,kimyonu iyice ezilmiş sarımsağı ekleyerek ezmeye devam ettim..Damak tadıma göre tahin ilave ettim..Dediğim gibi humusta ben sarımsak ve tahinin tadını kimyonunda kokusunu hissetmeyi seviyorum…..Damak tadımı buna ayarlıyorum.
İyice ezilmiş humusumuzu kayık bir tabağa yerleştiriyoruz…Tereyağını eritip biberinide hafif yakıyoruz üzerine gezdiriyoruz..
Veeee müthiş final humus mideye inmeye hazır..Haydi sizde deneyin..Arada bir değişiklik olsun..
Hepinize sevgiler,saygılar,hürmetler efem:)
**
Not:Benim tahinim kavrulmuştu..Tahini alırken dikkat edin kimisi açık renktir o biraz çiğsi kokar..Ben onu sevemedim nedense ama mecbur kalınca alıyorum tabiki.Humusumdaki kavrulmuş tahin.Buda az koyu renkli tadı daha güzel..Babacığıma geçen Antalya’dan gelirken söylemiştim bana kavrulmuşunu getir diye..Oda saolsun kocaman bir petin içinde ( bidon diyoruz ) getirmişti.Orda üretim yerinden fazla miktarda almak mümkün..Sayesinde bol bol kullanıyorum böylece..

Yazı kategorisi: salata turleri | 44 Comments »

Patlıcan salatası

Yazar akasyakokusu Eylül 13, 2008

Canlarım merhaba..Serin seriiinn esen Mardin’den selam olsun hepinize..Bana moral veren bütün arkadaşlarıma duyarlılıkları için tşk ediyorum..Allah c.c. razı olsun hepinizden..Amiin.
Elimden geldiğince yazan arkadaşlarıma iadelerime devam ettim..Arada gelemediğim unuttuğum varsa hoşgörsün.
Şimdide gelelim salatamıza..Makinanın şarj aletini kaybettiğimizi söylemiştim..Mübarek koca ev miniminnacık alet nerdee kimbilir:))) Ev ev değil savaş alanı:)) Neyse yeni resim çekemiyoruz yaa dosyadan bir foto buldum..Epey öncelerden kendileri patlıcan salatası oluyor..Nasılmı oluyor :))
Birkaç adet patlıcan
biber,soğan,domates közlenir incecik kıyılır..Maydanoz eklenir.
Sarımsak iyice ezilir zeytinyağ eklenir..
Hepsi karıştırılır işlem bitincede yenilir:)) Hazırlayanada ellerine sağlık denilir..
Sevgiler saygılar hürmetler benden size..
………
Not:) Kiana isimli arkadaşımın linkini bulamıyorum..Bilenleriniz bana verirse kendisine ulaşmaya çalışacağım..Kendisine tşk ediyorum bana desteği vede duyarlılığı için..Tekrar bekliyorum..

Yazı kategorisi: salata turleri | 23 Comments »

Antalya piyazı

Yazar akasyakokusu Ağustos 7, 2008

Canlar merhaba..Bugün misafirim vardı..Hem onlar için hemde zeytinyağlılar etkinliği için ne zamandır yapmayı düşündüğüm memleketimin piyazını yaptım..
Baktım günler sayılı şurda süre bitiyor yapraksarma arkadaşımada verilmiş sözüm var..Sözü tutmak gerek değilmi.
Şimdi ben Antalya piyazını kendi usulüme göre tarif edeceğim..
Orjinalinde zaten asıl lezzeti veren tahin ve haşlanmış fasulye..
Benim beyaz fasulyem yoktu..Yani şeker fasulye yada bombay galiba adı oda olabilir..Ben barbunya kullandım..
***

****
****
Tarifin adı;Antalya piyazı
Tarifi gönderen;Akasyakokusu
Yöre adı;Antalya
****
Göz kararı yazıyorum ölçülerini;
**
2 su bardağı kadar iyice haşlanmış fasulye,
tahin,zeytinyağ,sarımsak,sirke,varsa yeşil soğan yoksa kuru,domates,maydanoz,süsleme için haşlanmış yumurta..
***
Ben aceleden domatesimi doğrayamadım..Limon suyu kullandım sirke kullanmadım bu sefer..Yeşil soğanım yoktu kuru soğan kullandım..
İsterseniz birkaç kaşık fasulyeyi iyice ezip sıvıharcını karıştırıp fasulyelere ekleyebilirsiniz..Ben fasulyeyi ezmedim iyice haşladım..Biraz suyundan aldım..Zeytin ve mısırözü yağını karışık kullandım..Soğanıda yarım ay şeklinde yine adı üstünde piyazlık doğruyoruz..Çoookkk güzeldi…Tahinin tadı bambaşkaydı…..
Sözüm gereği Antalya piyazımı sevgili yapraksarma arkadaşımın evsahipliği yaptığı yöresel zeytinyağlılar etkinliğine gönderiyorum..Kolay gelsin arkadaşıma..
***
Net’ten bir alıntıyla bitirmek istiyorum sözümü;
Antalya piyazı

kesinlikle ne kendini ne de tadını başka hiçbir yerde bulamayacağınız piyazdır.antalyada bunun tadına varanlar başka şehirde sipariş ettikleri piyazı sevmezler.çünkü ona piyaz demezler.o sadece haşlanmış fasülye ile domates soğandan ibarettir.oysa antalya piyazı öyle mi.yumurta,soğan,domates,maydanoz yanında ona o güzel tadı veren tahindir.tabi kıvamı ve tadı iyi tutturulmuşsa.bir de üzerine zeytin yağı,ohh dadından yinmez. kısaca ben piyaza piyaz demem antalyada yapılmamışsa.
(krem karamel, 30.09.2007 17:32)

Yazı kategorisi: salata turleri | 22 Comments »

Patlıcan paşa:))

Yazar akasyakokusu Ağustos 2, 2008

Evet yanlış okumadınız;patlıcan paşa…..Resimdeki görüntümüzün adı patlıcan paşa..Hünkar beğendiyi,Hasanpaşa köftesini anladıkta patlıcan paşada oluyormuş demekki:))
Efendim dün akşam babamız ( eşim ) bizi dışarı yemeğe götürdü…Ohhh bulaşık yok çöpü vs.si yok masa hazırlama derdi yok…)
Neyse gittik yemeğimiizi yedik ben aşırıya kaçmayım dedim sadece Adana istedim meyve suyuyla.Yanınada salatalara bakarken ne var diye bu resimdeki patlıcan paşamızın adı ilginç geldi.Hadi yiyelim görelim nasıl bir şey dedim..A aa aaa bildiğimiz patlıcan yahu anadan doğma :) soyulmuş soğan,sarımsak,domates eşliğinde haşlanmış gibi.Ehhh hoşumada gitti hafif ve sade tam yaz tadında yani.
Bende bugün hemen sizler için evde kendim yaptım..Nasılmı yaptım:)
**
3 uzun boy ince patlıcanı soydum*ikiye böldüm ( çizgisi bile olmayacak..)
1 orta boy soğanı yemeklik doğradım
birkaç diş sarımsak doğradım
1 adet domatesi az irice doğradım
yarım çay bardağı kadar zeytinyağ ekledim
1 su bardağı kadar su ekleyip hepsini kapağı kapalı yarım kısık ocakta patlıcanlar yumuşasıya kadar pişirdim.
Serviste tabağa gördüğünüz gibi patlıcanı ve sosuyla aktarıyoruz….Ehhh ben beğendiysem sizde beğenirseniz afiyetle yiyoruz..
Söyleyin bakayım benim paşamı nasıl buldunuz:)))

Yazı kategorisi: salata turleri | 18 Comments »

Taze fasulye & bezelye & bulgurlu salata

Yazar akasyakokusu Temmuz 31, 2008

Merhaba canlarım..Birazcık fırsat buldum evde iş bitmez dedim..Azda burda dolaşayım istedim..Hepinizi ziyaret edeceğim zaman buldukça..
Geçen çay yanına yaptığım uyduruk salatamı sizlere sunuyorum..Deneyin adınıda Nuray’ın uyduruk salatası diye adlandırın:))))
Evde kalmış birkaç taze fasulye haşlanır
İçine bir tutam iri bulgur salınır birkaç dakika daha haşlanır
Soğuk sudan geçirilip iyice süzdürülür
Yarım kavanoz bezelye konservede süzdürülüp ilave edilir.
Bir büyük soğan ve birkaç diş sarımsak yemeklik doğranıp bol zeytinyağında sotelenir..
Yarım yemek kaşığı halis ev yapımı biber salçası eklenir bir iki çevrilir.
Soğanda soğuyunca hepsi karıştırılır.Taze nane doğranır bol limon ilave edilir..
Ben tuzunu fazla kaçırınca bir adet domates doğradım..
Vay be güzel olmuş diye diye yedik:))))
Şimdi biraz dolaşıp gönlünüzü alayım artık:)))
*****
Not:)Bana Mardin’den yazan ziyaretçim çok sevindim tesadüf olmasına..Belkide yakınızdır birbirimize..Yorumlarım onaylıdır nerde oturduğunuzu yazabilirsiniz..Zaten benim resimdede görülüyor olduğum yer..Mutlaka tanımışsınızdır….

Yazı kategorisi: salata turleri | 17 Comments »

Krutonlu marul salatası

Yazar akasyakokusu Temmuz 9, 2008

İstediğimiz kadar marulu irice doğradık..Bayat ekmeğimizi kuşbaşı doğrayıp az sıvıyağla tavada kızarttık marulların üzerine serpiştirdik..
Göz kararı mayonez ve yoğurt karışımını iyice çırptım sarımsak ekledim bu sosu marullu ekmeklerimizin üzerine gezdirdim…Maydanozumuz yokmuş oğlanı markete yolladım birkaç tutamda maydanoz ekeleyeceğim üstüne..
Ekmekleri tost makinesinde ısıtmayınca mecbur tavada yaptım siz nasıl isterseniz öyle yapın..

Yazı kategorisi: salata turleri | 19 Comments »

Kumpir’e buyrun..

Yazar akasyakokusu Temmuz 2, 2008

Şimdide gelelim iki gün evvel yaptığım kumpireee….Dışarı çıkmıştım evdede büyük patatesim yoktu.Hemen marketten aldım evin karşısında pide fırınına ( kız ayağını yaktıya döktükleri sıcak küle sebeb)verdim közlemeleri için..Eve gelince hemen pirinçli köftemi yaptım..Patateslerimiz gelincede hemen ortasını hafifçe oyup bir kavanoz garnitürle kumpiri hazırladım..4 adet büyük boy patatese garnitür harcını paylaştırdım..Tereyağ erittim üzerine..Mayanez ketçap sıkıp yedik…Yok ben yemedim babamız nödeydi.Folyoya sarıp bir koşu ona götürdüm:)))
Bu leziz kumpiri P.D.Ç.S.E.26 evsahibi sevgili Huriye’ye gönderiyorum..İnşaAllah başka tariflerde verebilirim..Bugün diğer blogumdan birkaç tarif taşıdım..Arşivimde dursun el altında olsun diye..
Hepinize kocaman sevgiler.

Yazı kategorisi: salata turleri | 21 Comments »

Babagannuş**En güzel salata yarışması

Yazar akasyakokusu Mayıs 6, 2008

Tekrar merhaba canlarım..Çook sevinçliyim kaç gündür babamla telefonda görüşüyordum..Ben kesin perşembe günü memlekete gidecektim…Babamda taaa kış aylarından beri buraya gelmeyi istiyordu sen gelme biz gelelim diyordu..
Bende ona yolda zor olmasın gelmesi diye kıyamıyordum..Az evvel tel açtı bana perşembe günü sabah 8.de uçağa binecek..Ankara aktarmalı Mardin’e gelecek…Sizlerle paylaşmak istedim..Sırf ben gitmeyim diye sen gelmiyorsun değilmi diye ısrar ettim..Kendi gelmek istediği için geliyorum dedi.Bende tamam o zaman dedim.Cici annemle beraber geliyor..
Şimdi o sevinçle buraya gelmişken dün yaptığım babagannuşuda getireyim size göstereyim istedim.
****BABAGANNUŞ****
Hemen tarife geçiyorum.
2 büyük közlenmiş iyice kıyarcasına doğranmış patlıcan.
2 yemek kaşığı sert yoğurt( kese değil )
damak tadına görede tahin..
Benim tahinim sertleşmiş bayağı uğraştım biraz süt birazda sıvıyağla açmaya çalıştım ama nafile:))Sanırım 3 yemek kaşığı vardı.Tahinle yoğurdu iyice karıştırıp doğradığımız patlıcan ve limon suyuyla hepsini karıştırıyoruz…Birazcıkta zeytinyağ gezdiriyoruz..
Ben bu salatayla sevgili Sevil’in evsahipliği yaptığı en güzel salata yarışmasına katılıyorum..Öyle bir iddaam yok..Helede burda mutfak ustası arkadaşlarım varken benim kenara çekilmem lazım ama..Şansıma katılayım dedim işte..
Hepinize kocaman sevgiler selamlar

Yazı kategorisi: salata turleri | 29 Comments »

 
Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.